Terapia

Terapie dla dzieci i młodzieży ze spectrum autyzmu, specyficznymi trudnościami w nauce, zaburzeniami integracji sensorycznej i innymi trudnościami

Oferta - Terapia dla dzieciTerapia Neurotaktylna


Terapia dla dzieci; z Zespołem Aspergera, autyzmem, porażeniem mózgowym, ADHD, ADD, mutyzmem, lękami i fobiami, zaburzeniami integracji sensorycznej, dysleksją, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia, dyspraksją.

W czasie terapii stosuje się specjalne techniki stymulacji, które pobudzają oraz przygotowują receptory skóry do prawidłowego odbioru bodźców sensoryczno-motorycznych pochodzących z otoczenia. Terapia wykorzystuje techniki masażu całego ciała, które aktywizują rozwój funkcji mózgu i układu nerwowego. Wspomaga rozwój psychoruchowy, emocjonalny i społeczny dziecka.

Terapia zwiększa świadomość ciała i reguluje zaburzenia skóry w odbiorze wrażeń dotykowych. Działa relaksująco i wyciszająco na układ nerwowy. Uspokaja i obniża poziom stresu. Optymalizuje funkcjonowanie układu nerwowego, stymuluje rozwój sieci połączeń między komórkami nerwowymi.

Zajęcia Rozwijające Umiejętności Społeczne


Przeznaczony jest dla dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym, ADHD, ADD, z mutyzmem. Może on również pomóc dzieciom zdrowym ale nieśmiałym, wycofanym, reagujących lękiem.


Dzieci zdobywają możliwość:

  • rozpoznawania treści przeżywanych emocji,
  • przeżycia i nauczenia się kontrolowanych sposobów odreagowania napięcia emocjonalnego i fizycznego,
  • poprawę koncentracji uwagi;
  • pohamowania spontanicznych reakcji;
  • przeżycia pozytywnych doświadczeń w grupie rówieśniczej;
  • poprawy samooceny.

Zajęcia odbywają się w grupach do pięciu osób, trwają 60 minut. Zajęcia przeznaczone są dla dzieci od 4 do 18 lat.

Terapia behawioralna


Zajęcia prowadzone tą metodą, poprzez konsekwentną i intensywną naukę rozwijają u dziecka zachowania prawidłowe, a redukują zachowania niepożądane. Dzięki temu dzieci stają się bardziej samodzielne, a także przystosowane do życia w społeczeństwie. Metoda ta nie opiera się na domysłach, lecz bazuje na widocznych zaburzeniach w zachowaniu dziecka. Terapeuta ocenia te zachowania i określa cele oraz techniki, tworząc indywidualny program terapeutyczny, dostosowany do intensywności zaburzeń u dziecka. Następnie, kierując się zasadą “małych kroków”, terapeuta wdraża program opierający się po pierwsze na wzmacnianiu pozytywnych zachowań u dziecka, czyli tych pożądanych, a także wygaszaniu niepożądanych reakcji. W ten sposób dziecko, w odpowiedni sposób chwalone i nagradzane, rozwija zachowania prawidłowe i typowe dla zdrowo rozwijających się rówieśników.
Uzupełnieniem działań terapeutycznych jest możliwość korzystania z komory hiperbarycznej , która pobudza uśpione komórki mózgowe do pracy. Zabieg w komorze hiperbarycznej poprawia i zdolności poznawcze, polepsza kontakt wzrokowy, obniża poziom stresu i poprawia jakość snu.
W czasie oczekiwania na zakończenie zajęć terapeutycznych zapraszamy rodziców do korzystania z magnetoterapii i masażu na fotelach i matach masujących.

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.